انارستان

شروع که می شوی پایان را باور نکن

انارستان

شروع که می شوی پایان را باور نکن

یه شب مهتاب

رفته بودیم شمال به همراهی  برادر زاده هایم که آن وقت ها نوجوان بودند و مثل همیشه  این سلیقه موسیقیایی ما شده بود محل خنده و بحث که شادترین ترانه امان می شد یار دبستانی و ای ایران ای مرز پرگهر و گاهی هم جیپسی کینگ . 

هفته قبل  داشتیم خاطرات قدیمی را مرور می کردیم با همین برادرزاده ها که یکی شان با خنده گفت : عمه من از شما تعجب نمی کنم که این آهنگ ها را گوش می کنید ولی خداییش این پسرت که اون موقع 5 سالش بود  دیگه چرا همه آهنگ های فرهاد رو از حفظ می خوند؟؟؟؟

پسرم که در کانون توجه قرار گرفته بود یکهو زد زیر آواز که : چرا رفتی چرا من بیقرارم ؟  ........ و من نجات پیدا کردم از پاسخ دادن  اما هنوز هم دارم فکر می کنم با چه سرعت و شتابی ذائقه موسیقیایی ما عوض شد . 

شاید انقلاب ایران فاکتور مهمی در این تغیر بود اما به نظر می رسد تحولات تکنولوژیک و دسترسی به شبکه های جهانی ، در این مساله پر رنگ تر باشد. نمی دانم این تغیر خوب است یا بد اما احساس می کنم دنیای قدرتمند تصاویر خوانندگان نیمه برهنه با رفتارهای جنسی بیش از هر چیزی بر این تغیر موثر بوده است. چیزی که خوانندگان نوظهور از ننه قهر کرده ایرانی هم با هیجان زیادی از آن پیروی می کنند. درست یا غلط ، این واقعیت غیر قابل کتمان این روزهای  ماست و وای به حال کسانی که بخواهند از این قافله عقب بمانند.

نظرات 3 + ارسال نظر
مینو دوشنبه 30 فروردین 1395 ساعت 23:38 http://milad321,blogfa.com

تغییر که حتما اتفاق میافتد.اما در همین تغییر هم تفاوت سلیقه هست.

تنوع سلیقه ها بد نیست اما به نظر می رسد در این تغییرات نوعی رواج بدن مانند هنر آمریکایی در حال رشد است که بر خود صدا الویت پیدا می کند. در واقع خواننده قبل از آن که صدایش قضاوت شود عشوه ها و رعشه هایش مهم می شود متاسفانه

شادمانه چهارشنبه 25 فروردین 1395 ساعت 07:32

نسل ما نگاهش ارزشی ست. بنظر میرسه نسل جدید نسل ابن الوقت شده،‌ یه جور لذت گرایی بی حد و حصر و صد البته به هزینه دیگران (والدین) و پرتوقع
تا کنون شواهد بر این تکیه دارندکه هرچیزی که از تعادل خارج شود هزینه هایی تحمیل خواهد کرد.
خارجکی ها در کنار هر رفتار جنسی یا بی بند وباری به یه سری اصول فعالیت و کار وفاداراند و حداقل امور رو با هاله تنظیم نمیکنند بلکه به پدیده ها توجه، تحلیل میکنند لذا کمتر از ما غافلگیر میشوند.

به نظر می رسه این آشفتگی فرهنگی که اشاره کردید ما را به ترکستان خواهد برد متاسفانه

ستاره بانو دوشنبه 23 فروردین 1395 ساعت 10:31 http://sanino61.mihanblog.com/

سلام بانو تغییر نه تنها بد نیست بلکه جزء لاینفک زندگی انسان است! موسیقی و هر هنر دیگر ی زاییده شرایط حاکم بر اجتماع و حال و احوال دوران است و این نوع موسیقی که میبینید با همین متنها حال و احوال و تفکر جوانهای امروزی ست هرچند که به قول شما ماهواره و بسط دید در دنیا هم بی تاثیر نیست

زندگی بدون تغیر مرگ است اما سمت و سوی این تغیر تعیین کننده ارزش آن است. مثل باورهای غلط گذشته که لزوما خوب نیستند

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد