انارستان

شروع که می شوی پایان را باور نکن

انارستان

شروع که می شوی پایان را باور نکن

نمایشگاه کتاب

روز جمعه ای با دوستان افتادیم توی بزرگراه خلیج فارس که سری زده باشیم به نمایشگاه کتاب در شهر آفتاب که خداییش اسمش خیلی برازنده اش است با آن آفتاب سوزنده .

توی مسیر که کولرها روشن بود و هنوز انرژی  داشتیم ، دوستان شروع کردن به نق و نق کردن که سرانه مطالعه پایین است و این نمایشگاه ها معلوم نیست چرا این قدر شلوغ می شود و این که غرفه های خوراکی اوضاع فروششان بیش از کتاب فروشی ها خواهد بود.

بخش عمده ای از گفته دوستان درست و بدون نقد بود و شکی نیست که هیجان موسومی روشنفکری درست وسط اردیبهشت  ما را می گیرد اما من همین موج های موسمی را هم غنیمت می دانم در پیوند دادن افراد با میل اندک به  مطالعه  و بعضی وقت ها برگرداندن اهل مطالعه قهر کرده به گوی خواندن.

خصوصا برای بچه ها این فرصت خوبی است که در فضایی از نزدیک با این همه کتاب روبرو شوند و حتی از وسایل تفریحی لذت ببرند و خاطره خوشی از کتاب در ذهنشان شکل بگیرد.

امروز پسرم هم  همراه ما بود و چون کم کم دارد وارد نوجوانی می شود مدیریت مالی بن دانش آموزی اش را سپردم به خودش و قول هیچ نوع همکاری هم برای خریدن کتاب مازاد بر بن را ندادم . نتیجه از نظر من رضایت بخش بود پسرک یک پکیج رمان ، دو داستان طنز و یک کتاب تیزهوشان گاج خرید و برعکس قبل که می رفتیم کتاب فروشی از مداد و اسباب بازی و غیره با متانت گذشت.

 ماحصل خرید من هم شد 18 کتاب رمان فارسی و دو کتاب در حوزه آموزش فلسفه  به کودکان. یعنی عطای کتاب های دانشگاهی را رسما به لقایشان بخشیدم و تابستان که بیاید فقط رمان خوانی خواهم کرد خصوصا این که سعی کردم مجموعه کارهای چند نویسنده خوب را بخرم . این طوری ذائقه سخت پسندم برای مدتی سرشار از لذت خواندن خواهد شد.

نظرات 12 + ارسال نظر
رها چهارشنبه 29 اردیبهشت 1395 ساعت 22:37

چقدر دلم می خواست نمایشگاه کتاب می رفتم. ولی متاسفانه فرصت نشد
البته همین جوری هم کلی کتاب نخونده تو نوبت دارم
:)
چه تابستون خوبی بشه واست. :)

منم به قصد افزایش رمان خوانی رفتم نمایشگاه وگرنه به قول تو کتاب مونده بسیار هست

شادمانه چهارشنبه 22 اردیبهشت 1395 ساعت 06:17

توصیه 15 دقیقه ای شما خیلی مفیده
راستی شروع کردم دوباره 504 رو بخوندن

خدا رو شکر . اگه آیلتس شرکت می کنید توصیه می کنم essential word , baronz for iets رو تهیه کنید . ۵۰۴ واژه بیشتر برای متن های عمومی جواب میده

شادمانه سه‌شنبه 21 اردیبهشت 1395 ساعت 13:00

توصیه مفید و کارآمدی بود

قندک میرزا سه‌شنبه 21 اردیبهشت 1395 ساعت 10:46 http://khroosebimahall.blogfa.com

با سلام و درود فراوان بر شما
حالا و در این فصل زیبا و با حال بعد از نمایشگاه کتاب نمایشگاه گل و گیاه حسابی می چسبد.

نزدیک بیمارستان میلاد درسته؟

ستاره بانو یکشنبه 19 اردیبهشت 1395 ساعت 11:45 http://sanino61.mihanblog.com/

منم دلم خواست یک دل سیر رمان بخوانم و غرق لذت بشم مثل قبلها اما با اومدن پسرک نایی برای این کار نمیمونه حداقل تا وقتی که وابستگیش به من زیاده! ضمنا من کارمندم تابستون زمستون نداره واسم

متوجه ام خیلی درگیر کارهای پسری هستی و کارمند و خانه داری هم قطعا روت خیلی فشار میاره برای مدیریت زمان اما برای شادمانه هم نوشتم تکنیک 15 دقیقه در روز خیلی خوبه و نمی ذاره واقعا از کتاب خوندن دور شیم. کافیه هر شب 15 دقیقه قبل از خواب خودتو ملزم به خوندن کتاب کنی آخر ماه می بینی حداقل یکی دوتا کتاب خوندی

قندک میرزا یکشنبه 19 اردیبهشت 1395 ساعت 09:46 http://khroosebimahall.blogfa.com

سلام و درود فراوان بر شما دوست فرزانه
من خوب یادمه زمانی که طرح ایجاد نمایشگاه کتاب را میدیر وقتم به ارشاد ارایه داد . مقبول افتاد و چقدر همه زحمت کشیدیم تا این نمایشگاه راه افتاد. یادش بخیر. اگر اسمشونو بگم متوجه می شوید. اما نمی تونم بگم.چه روزهایی بود آن روزها.... بعدش هم نمایشگاه مطبوعات که آن هم طرح ابتکاریی ایشان بود. امیدوارم هرکجا که هست خدا سلامتش بداره و خیرش بده.

بله خدا حفظ کنه آقای مسجد جامعی رو . پس شما هم از اهالی ارشاد بودید یا شاید هم هستید . پس دوران دانشجویی ما به همت شما و دوستانتون رنگین می شد

شادمانه یکشنبه 19 اردیبهشت 1395 ساعت 08:35

مسئله وقت رفتن به نمایشگاه نیست، مسئله خود وقته که ندارم


متوجه ام اما از تکنیک ژاپنی پانزده دقیقه در روز استفاده کنید. وقتی سرم خیلی شلوغه و واقعا در مدیریت زمان دچار مشکل می شم از این تکنیک استفاده می کنم و روزی 15 الی 30 دقیقه بیشتر کتاب نمی خونم در نتیجه اون فاصله دلسرد کننده کمتر پیش میاد

قندک میرزا شنبه 18 اردیبهشت 1395 ساعت 14:42 http://khroosebimahall.blogfa.com

آیا نمایشگاه سال گذشته تهران را هم تشزیف برده بودین؟ میشه تفاوت این دو مکان را از دید خودتون بگید؟ تهران بهتر برگزار می شد یا شهر آفتاب؟ فکر می کنم اونجا برای شهرستانی ها مطلوب تر باشه تا خود تهرانی ها؟!گر چه حتی مترو کاررا آسان کرده!

سلام نه من چند سالی بود که امکان رفتن به نمایشگاه کتاب رو نداشتم . خصوصا دوره ای که تو مصلی برگزار می شد ولی وقتی اوین بود تقریبا بیشتر سال ها می رفتم. به نظرم شهر آفتاب خیلی بهتره از اوینه . دسترسی اتوبانیش برای تهرانی ها هم خیلی خوبه برای شهرستان هایی هم که مسیرشون به اتوبان قم ختم می شه عالیه . برای مردم شهر تهران هم از جهت نداشتن ترافیک سنگین توی چمران و اطراف .
اما مشکل اینه که هنوز امکانات نمایشگاه کامل نشده مثلا کولر به حدی کافی نبود سایه بان برای نشستن در محوطه طراحی نشده بود . درخت ها هم که کوچیک بودند . اینترنت هم خب مشکل داشت . اما وسایل نقیله به حد کافی و با کیفیت بالا برای انتقال مردم از پارکینگ ها به محل نمایشکاه بود همین طور پارکینگ به حد کافی پیش بینی شده بود. به نظرم کم کم این نواقص حل می شه و قطعا شرایط بهتری رو خواهیم داشت در سال های آینده.
رو مترو هم اصلا حساب نکنید خصوصا برای برگشت با کلی کتاب و پاهای خسته و ویران

قندک میرزا شنبه 18 اردیبهشت 1395 ساعت 10:02 http://khroosebimahall.blogfa.com

شنیده بودم قرار بود تعدادی از وبلاگ نویس ها هم روز 5 شنبه در آنجا حضور بهم رسانند. نمیدانم بهمرساندند یا خیر؟!

من از بیخ درمورد این مساله عرب هستم

قندک میرزا شنبه 18 اردیبهشت 1395 ساعت 10:00 http://khroosebimahall.blogfa.com

سلام و درود فراوان بر یکی از هموطنان عزیز اهل کتاب واهل خرید کتاب و اهل رفتن به نمایشگاه حتی به چین! آفرین آفرین.
من هم اصولا اهل کتاب را دوست دارم.موفق باشید.

من هم کتابخوان نیستم ولی کتابخوان ها را دوست دارم

شادمانه شنبه 18 اردیبهشت 1395 ساعت 09:00

سلام
صبح بخیر
دلم رمان خواست

اگر وقت نمایشگاه را ندارید از شهر کتاب آنلاین می تونید به راحتی خرید کنید الان تخفیف هم برای سیصد اثر پرفروش گذاشته

مینو جمعه 17 اردیبهشت 1395 ساعت 23:03 http://milad321,blogfa.com

بعد از دو سه سال اول,دیگه نشده نمایشگاه کتاب تهران برم.
الان هم گاهی از اپ.طاقچه کتاب الکترونیکی میخرم.اما بدیش اینه که خیلی متوجه نمیشم رمان جدید چی تو بازار هست.
تابستون با کتابها خوش بگذره

می دونم رفتن به نمایشگاه بیشتر وقتگیره خصوصا اگه ندونی چه کتابی می خوای یا چه انتشاراتی باید بری . من معمولا از شهر کتاب آنلاین خرید می کنم که تقریبا می شه توش کتاب های تازه منتشر شده رو دنبال کرد.
ممنونم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد