انارستان

شروع که می شوی پایان را باور نکن

انارستان

شروع که می شوی پایان را باور نکن

سپیده دم ایرانی

خیلی وقت بود رمان خوب نخوانده بودم . رمان هایی که دم و دستم بود همه رنگ و بوی دلخواه مرا نداشتند و ذهن سخت گیر مرا راضی نمی کردند. به یکی از دوستان که خودش نویسنده هم هست گفتم چند تا رمان نویس معاصر خوب و درست درمون معرفی کن لطفا ، لیستی داد مبسوط که من فقط موفق شدم سه تا را از شهر کتاب آنلاین بخرم. بقیه هم به علت مشغله کاری و الان که بیکارم تنبلی افتاد به وقتی که گذارم بیافتد به انقلاب و بعد بخرمشان. اما این سه جلد یکی مجموعه داستان های آرش آذرپناه بود با عنوان " شماره ی ناشناس" که وقتی خواندم احساس کردم دوستم تصمیم داشته مرا تنبیه کند با این نوشته هایی که اصلا داستان نیست و فقط سوهان روحم بود. دیگری کتاب " گاوخونی" از جعفر مدرس صادقی ، که انصافا سبک نوشتاری نویسنده بسیار شیرین و مطلوب است و اما از بین این سه بهترین رمانی که خواندم و الحق باید بگویم بهترین رمانی  است که در طی سال گذشته خوانده ام " سپیده دم ایرانی" نوشته امیر حسین چهل تن بود که  در بی نظیریش شک ندارم. گرچه داستان دوره های تاریخی و مکان های جغرافیایی مختلفی را به هم پیوند داده  و گاه در این میان واکنش های شخصیت ها در مبادلات اجتماعیشان گاه غیر واقعی به نظر می رسید اما قدرت نویسنده در شکل دادن دنیایی که می خواسته به تصویر بکشد قابل تحسین است. قلم روان و قوی موجب شده حوادث ملموس و قابل باور به نظر برسند ، توصیف مکان ها و موقعیت ها به اندازه و بجاست و شخصیت ها کاملا پرده برداری نمی شوند. 

 برای خودم متاسفم که این نویسنده خوب را نشناخته بودم  و به همه کسانی که به رمان علاقمند هستند پیشنهاد می کنم این کتاب زیبا را بخوانند.

نظرات 14 + ارسال نظر
کنجکاو شنبه 20 شهریور 1395 ساعت 06:45 http://konjkavi.blogfa.com/

سلام
صبح روز اول هفته شما بخیر و خوشی

سلام
صبح شما هم به خیر و خوشی

هاتف جمعه 19 شهریور 1395 ساعت 21:39 http://hatefblog.in

سلام .یک دنیا ممنونم ..
من محتوای ادرسم عوض شده ..
برا شما نیومده هنوز؟
یک سری تغییرات دادم .. ادرس عوض نشده وللی سرویس چرا
برام جالب بود نظر روی بلاگفا خورده ...
نظر لطف شماست

سلام
بله متوجه تغییرات شدم . امیدوارم این سرویس جدید دیگه شما رو اذیت نکنه

ستاره بانو پنج‌شنبه 18 شهریور 1395 ساعت 08:15

سلام بانو ممنون که تجربه تو در این زمینه در اختیار مون قرار دادی هوس کردم بخونمش در اولین فرصت ممکن میخرمش

سلام امیدوارم شما هم به اندازه من لذت ببرید

شادمانه- کنجکاو سه‌شنبه 16 شهریور 1395 ساعت 07:08 http://konjkavi.blogfa.com/

سلام
بالاخره به تنبلی غلبه کردم

مبارک باشه چقدر خوب

مهسا یکشنبه 14 شهریور 1395 ساعت 13:36 http://maahenoghrefaam.blogfa.com

نظرات رو خوندم، راست می گن دیگه فرزانه جون، زود به زود آپ کنید لطفا.

سلام مهسا جان چشم سعی می کنم ولی خب تنبلی به شدت امری نهادینه شده در منه

هاتف یکشنبه 14 شهریور 1395 ساعت 13:24 http://hatefblog.in

خیلی ممنونم از پاسخ جامع و کاملت.
اگر اجازه بدی من لینکت کنم دوست داذم دنبال کنم مطالبت رو.
خدا رو شکر سنم پایینه. روی پاسخ نظرات خب ی بحث طولانی هست که همینجا کفایت مذاکرات کافیه فقط
مساله ای که هست اینه که اگر نسل جدید دنبال درس و کار و مطالعه بودن میشد امیدوار بود وه بهتر بشود اما متاسفانه اینگونه نیست و نسل جدید و متولدین شصت و هفتاد و هشتاد متاسفانه از نظر فرهنگی حتی عقب تر از نسل قبلشون هستن و افرلد کمی هستند که به نوعی جلوتر هستند
قالبا این نسل جدید متاسفانه من امیدی بهشون ندارم و حتی خودم ...
چون این پتانسیل رو حتی در خودم هم نمی بینم چون من هم از این جانعه اماری هستم و این حرف شما در صورتی صحیح بود که نسل بعد افکاری بازتر و بهتر از لحاظ فرهنگی داشته باشند ولی متاسفانه اینگونه نیست.
منابع اطلاعاتی ما از کتاب تبدیل شده به کانال های تلگرامی زرد و دروغ ... اینگونه شده که ارام ارام امید از ذهن من نوعی رفته
در مورد پست هم من به تاریخ هاش دقت کردم فاصله یک ماهه بوده ولی خب اگ فعال باشیذ و نظرات رو پاسخ بدید به نظرم خیلی هم عالیه چون مسلما پست های ک در زمان های ولانی تری نگاشته بشن از بار علمی و معنایی و درر کل سنگین بودن کار بهره مند هستند اما اگر فعالیت دارید و .. هیچ ایرادی نداره
در مورد مالزی هم از نظر من یکی از بهترین کشور های جهانه از چه نظر؟
شما مالزی سی سال پیش را با الان مقایسه کنی متوجه یک تغییر بنیادی خیلی بزرگ میشی . کشور مالزی مثال بارز خواستن توانستن است ...
و به نظر من یکی از بهترین کشور هاست چون نشون داد که میشود ..
خیلی دوست دارم مالزی رو برم ببینم و حتما این کارو میکنم
تصمیم درستی گرفتی برای مهاجرت .. خیلی عالیه
امیدوارم درست بشه و مجددا بازگردی :)
خیلی ممنونن
فقط کاش اطلاع می دادی نظرم رو پاسخ. دادیی چونن من نمی دونستم ک پاسخ داده شده :)

باعث افتخاره البته من هم دوستان جدید رو در صفحه پیوندهای شخصی معمولا دنبال می کنم.
بله این که درسن پایین مهاجرت کردید خیلی عالیه .
نسل جدید یه معادله دو سر مجهوله که شناختنش خیلی داره سخت می شه. بعضی وقت ها از قدرتی که این نسل در چالش با سنت ها داره ، خوشحال می شم اما وقتی می بینم که این چالش فقط از سر لجبازی و عمق نداره شوقم از دست میره . البته قطعا همه افراد تشکیل دهنده یه نسل لزوما شبیه هم نیستند پس حتما جای امیدواری به خیلی از این عزیزان هست ولی متاسفانه اتمسفر عمومی و غالب همینه که گفتید.
در مورد این که اینده می تونه بهتر باشه ، ازقدیم شنیدید که می گن ارزو بر جوانان عیب نیست منم که تازه اول جوونیم ننه و کلی ارزو دارم برای نسل های اینده و رونده.
متاسفانه خیلی ادم فعالی در عرصه اینترنتی نیستم . نظرات رو حتما پاسخ می دم ولی اونقدر مشغله دارم که مجبور در سهم بندی حداقل رو بدم به فضای مجازی از هر مدلش که باشه البته وبلاگ نویسی از بین همه این دنیای مجازی بیشترین حجم رو به خودش اختصاص داده . با این حساب می تونید الان حدس بزنید چند ماه پیش فیس بوک رفتم یا اصلا اینستا گرام ندارم از بیخ.
مالزی برای من یکی از بهترین کشورهای جهان نه صد البته برای همه. دلیلم هم نوع فرهنگ مسالمت جویانه این کشوره که به علت زیستن سه قوم مالایی ، چینی و هندی تولرانس خیلی خوبی با هم دارند. تنها عیب مالزی از نظر من نداشتن زمستانه و بس.
حتما برید مالزی و کشورهای پیرامونش رو ببینید مطمئنا ضرر نخواهید کرد.
البته ما برای اینبار دیگه قصد رفتن به جنوب شرق اسیا رو نداریم. یه کشوری که حداقل محض رضای خدا توش برف هم بیاد البته اگه فراوون بیاد که دیگه بهشته.
این سری حتما بهتون خبر می دم. موفق باشید

هاتف جمعه 12 شهریور 1395 ساعت 21:01 http://hatefblog.in

هر سری با ایران تماس میگیرم عصبی میشم.
هرکسی از ایران زنگ میزنه سم به سمت من ارسال می کنه
یک بار نشد بعد صحبت و پایان تماس بگم خب چ خوب انرژی گرفتم .. همش منفی همش منفی . من هرسری با ایران با هرکس حرف زدم سیم هام بهم خورده.
همش بد.. همش حسادت.. همش فخر.. زور میزنیم ک ی قدم بزنیم جلو از یکی و بعد طرفو داغون کنیم نذاریم.نفس بکشه
فخر بفروشیم و تحقیرش کنیم ..
اگر بقیه هم ازمون جلو بزنن موفیقتشو زیر سوال ببریم که دزده .. دهاتیه .. خره ...
همش غیبت ...
تمام حق رو به کامنتت میدم .. بوی تعفنش داره مسموم میکنه
اوضاع خیلیی خرابتر از این حرفهاست... خیلی ها...
اگر فضولی نباشه میخوامم بپرسم شما توی چه کشوری بودید و برگشتید ..
زندگی توی خارج هم سختی هاای خودش رو داره
مهاجرت اتفاق بزرگ زندگی ادمه.. یادمه پستش کردم
ده تا کامنت گرفتم که حالمو بهم زد
عقده ای .. دروغ به این گندگی؟
و کلی فحش های رکیک ... اونجا بود که با خودم گفتم برای که؟؟؟
شرمنده زیاد حرف زدم .. فقط چند تا سوال من رو اگر فضولی نباشه پاسخ بدین که شما توی کدام کشور بودید و برگشتین ..
و اینکع چرا پستهای وبلاگ شما ماهی یک بار بروز میشوند ...
هنین ..
روز خوش

متاسفانه این شده عادت برای ما که دیگران رو تحقیر کنیم تا بگیم ما بزرگیم. در حالی که باید درک کنیم کوچکی دیگری دلیل بر بزرگی من نیست. بزرگ بودن از طریق رفتار بزرگمنشانه است نه از طریق خرد کردن دیگران
من و خانواده ام 4 سال برای تحصیل تو مالزی بودیم و در حال حاضر هم در صدد رفتن برای همیشه هستیم .خصوصا این یک سالی که ایران بودیم متوجه شدم فضای زندگی برای بزرگ کردن بچه در ایران به شدت دشوار تر از گذشته شده تا حدی که چه بخواهی چه نخواهی باید تسلیم بشی و بذاری جامعه برای بچه ات تصمیم بگیره که چطوری پرورشش بده
واقعا راست می گی مهاجرت واقعه بسیار مهمی تو زندگی ادمه امیدوارم شما تو سنین جوانی رفته باشید گرچه باز هم دشواره ولی بهتر از اینه که در میان سالی بخواد مهاجرت کنه .
به حرفها هم نباید اهمیت داد من به علت شغلم یه مدتی شهرستان بودم وقتی می خواستیم بیایم تهران دوستم که هفت پشتش مال همون منطقه است نشست کلی از تهران بد گفت ولی جالبه بدونی که ایشون یه سال نکشید که اومد تهران خونه خرید و الان تابستان ها 3 ماه مرخصی می گیره میاد تهران که بچه هاش از کلاس های هنری و فرهنگی این شهر پر عیب و ایراد استفاده کنند.
ولی این که من چرا ماهی یه بار پست می نویسم دیگه کم لطفی می کنی . کم کار هستم ولی ماهی دوتا پست که می ذارم هاتف جان
ممنون که اومدی نظر گذاشتی و دیدگاهتو در مورد مساله به صورت کامل شرح دادی .
گرچه رشته تحصیلی که خوندم می گه عاقلانه که نگاه کنی یه فرهنگ برای بازسازی و بهبود یا حتی تخریب به یه نسل نیاز داره یعنی حداقل پونزده سال ولی خوش بینی ذاتیم منو وادار می کنه بگم ان اشاله جامعه ما بسمت بهبود خواهد رفت

هاتف جمعه 12 شهریور 1395 ساعت 20:51 http://hatefblog.in

بوی تعفن همه جا را برداشته .
بحدی ارزش کشور ما پایین اومده که سر کلاس به یک دختر خارجی می گفتم از ایراان ..
با لذت در حالی ک اشک جمع شده بود توی چشماش گفت عجیبه
کل مردم ایران مثل تو فکر میکنن و من باا تلخی جواب دادم متاسفانه خیر ...
خودمونو چی نشان دادیم ... کارمون شده حمله کردن به صفحات مجازی .. دقتم کرده باشید همه زیر 25 سال و همه هم معلوم الحال . طی تحقیقاتم متوجه شدم دختر خانم هشت ساله ای توی اینستاگرام چندین اکانت فیک ساخته و کارش فحش های خیلی زشت دادن شده طوری که من خجالتت میکشم ب زبون بیارم
علتش اینه ک دانشجو زندانه دزد مسئوله روشنفکر اعدامه کنسرت و مابقی ممنوعه ... کارشناس ابلهه .. کارشناس رسمی اوردن توی تلوزیون میگه کتابی که ما و حوزه علمیه پاسخی بهش نداشته باشه اصلا حق چاپ نداره ...
وقتی تفکر ها اینه ...
هرچی بنویسم تلف کردن وقت هستت و لاغیر
درد ناکه که در آینده نسل های ما که از پدرانمان سکان دنیا را به دست گرفتیم یک مشت بی ادب بی ارزش بی هنر باشیم که کل افتخاراتمون بشه فحش نانوسی دادن زیر پیج امیر تتلو
من از این ها دورم ... ولی وطنمه ...
چرا ولش کنم ...
حتیی اگر یک نفر تو فکر رفت برام.کافیه ...
پسر سیزده ساله با ی من شکم نوشته نیستی در حدم .. دختر خوشگلا بفرمان پی وی
به خدا قسم من سن این بودم کتاب میخوندم ک یک چیزی بفهمم بیام روی وبلاگم پستی بدم که در شانم باشه
من کجا.. ما کجا و اینا کجا .. از قیافه و لباس فرد هم معلوم بوذ ..
قسمتت دوم

در مورد این مساله که ایران چی بود و چی شد و چی داره می شه و چه جوری می شه به دیگران اون رو توصیف کرد واقعا موافقم . طرف از من می پرسید بیام ایران واقعا زنده می مونم؟ نمی دونستم چی بگم اونقدر خشمگین بودم که دلم می خواست مشت بزنم توی شیشه نه از اون فرد که اینو ازم می پرسید از آدم هایی که کشور ما رو این قدر زبون و خار کردند.
یه دوستی داشتم همیشه خودشو به خارجی ها ایتالیایی معرفی می کرد. بهش می گفتم چرا مگه ایرانی بودن بده. می گفت راستش دیگه خسته شدم از بس بعد از شنیدن اسم ایران به سوالاتی در مورد اسلام ، حقوق زنان ، حجاب، اعدام ، حرام بودن شراب و.......... جواب دادم ولی وقتی می گم ایتالیایی هستم همه در مورد توسکانی ، پاستا و پیتزا ازم می پرسن. می دونید من این کتمان کردن رو دوست ندارم ولی می تونم بفهمم چقدر یه نفر سختی می کشه تا می رسه به این مرحله که بخواد کشورشو یا به عبارت دقیق تر هویتشو پنهان کنه. خیلی شرایط دشواری داریم .من خوشحالم که توریست کمتری میاد ایران چون واقعیت اینه کمتر این چیزهایی که ما از نزدیک می بینیم رو درک می کنه

هاتف جمعه 12 شهریور 1395 ساعت 20:41 http://hatefblog.in

از اینکه منتظر گذاشتم معذرت میخوام . پست رو کهه خوندم و زیر پست های پایینی هم نظرم رو قرار دادم اونایی که داشتم رو
کاملا با حرفها موافقم .. متاسفانه عوامل زیادی دست به دست هم دادن مثل محدودیت ها و فشارر های اقتصادی و سخن تحقیر بالا به پایین و نخوندن کتاب و هزاران اتفااقات دیگه..
یک پکیج عادات مسخرره از قدیم داشتیم که با پیشرفت اینترنت فهمیدیم غلطه .. مث خواستگار زنون توی برره ...
تمام هم و غممون شد دنیا جهانبخت چرا عاشق ساسی مانکن شد و یک عالمه هم پیج های مسخره ساختیم به اسم دختر و از محدودیت هایی ک مردم رو شهوت پرس کرده نونی در بیاریم. تشریف ببرید اینستا بوی تعفن این مساله بیشتر به مشامتون می خوره . این هم بگم شاید بر بخوره ب چند نفر تایید نکنید
وقتی توی روستا دکل فورجی اینترنت نصب صد و الان روستایی ها اینترنت دارند وللی هنوز مدرسه و کتابخانه ندارند حساب کنید فضا راحت پر میشه از انسانهایی ک سواد ندارند.
چرا بعد آمدن فورجی فحش توی اینستاگزام زیاد شد؟
چون وقتی شما جایی ک فرهنگ نیس اینترنت بدهی این میشود
این باور غلط است که خب با اینترنت کتاب میخواند
وقتی طرف از کودکی اش کتاب ندیده از کجا می داند کتاب چیست . اکثرا هم جوان هایی هستتند ک از سر بیکاری و نا امیدی یا پیج های ناجوور میزنن و اخاذی میکنن و یا زیر پیج مردم فجش می نویسند یا انقدر عقده دارند که ...
وقتی تعداد بالا رفت من تهرانی هم اروم اروم فرهنگم تغییر میکنه..
وقتی که شاخ اینستاگرامم شغل به حساب میاد
فرد جای تخصص و تحصیل فالور جمع میکنه ..
چندین مورد دیذم چندین کا فالور هست ولی طرف هیچی بلد نیسا .. یک نفرم میگهه اقا یا خانمم تحصیلات شما هواداران همونا ک اکثرا روستایی هستند فحش میدهند که از تو بیشتره و..
از این رفتار ها شما چ دید و انتظاری دارید؟
قسمت اول

به نکته خوبی اشاره کردید در مورد اینترنت فورجی ایرانسل. گرچه بحث منافع مادی هم پشت این توزیع سریع امکاناتی از این دست هست ولی واقعیت اینه که کسی برای حوزه فرهنگ در ایران برنامه نداره. البته این هم ساده انگاریه که فکر کنیم اصلا برنا مه ای نیست . چرا هست اما این برنامه ها در راستای اهداف خاصی طراحی می شه نه در راستای بهبود فرهنگ یا از بین رفتن نقاط ضعف اون.
رک بگم در ایران نیاز هست مردم صاحب فرهنگی سطحی نگر ، غیر مسئول و جنسیت زده باشند. غیر از این باشه زیر سرشون بلند می شه و در اموری دخالت می کنند که بهشون مربوط نیست.اگه در هر کشور دیگه ای این همه پرونده فساد مالی رو می شد مردم تا حالا حکومت رو سرنگون کرده بودن نه این که تازه دور بیافته پیش تبلیغات انتخابات رو شروع کنه و در عین حال مدیران دولت فعلی ساپورتش کنن. به نظرم ما در گیر یه پازل غیر خواسته شدیم که فقط یه بخشی از اونرو در حوزه تبادلات اجتماعی روزمره می بینیم و بر هم تاثیر می ذاریم. حالا فرق نمی کنه روستایی و شهر ی هم نداره. همین دو سال قبل بود که مرغ نایاب و گرون شده بود همین همشهری های باکلاس تهرانی با کفش های پاشنه بلند و آرایش غلیظ و عینک ریبن پشت کامیون توزیع مرغ می دودند و هم دیگرو له می کردند متاسفانه . از ما ایرانی ها غیرت رو گرفتن حالا شاید بگید نه من نوعی غیرت دارم ولی این یک خصوصیت فردی هست نه یک خصیصه جمعی و اینه که دردناکه

مینو جمعه 12 شهریور 1395 ساعت 14:55 http://milad321.blogfa.com

خیلی ممنون فرزانه جان از معرفی کتاب.فکر کنم آخرین بار که رفتم کتابفروشی،سال ۹۱ بوده.بنابراین معرفی کتابها برای من خیلی خوبه.اخیرا کتاب دوست داشتم کسی جایی منتظرم باشد از آنا گاوالدا را خواندم.در ضمن اپ فیدیبو تمام سری کتاب جمعه را که به سرپرستی احمد شاملو چاپ میشده برای دانلود رایگان گذاشته که داستانهای کوتاه از نویسندگان مطرح هم کار شده.ببخشید که کامنت از پست خودت مفصل تر شد

خواهش می کنم عزیزم.
اتفاقا من هم مثل شما کم می رم کتابفروشی بیشتر اینترنتی سفارش می دم.ولی قبول دارید گشت زدن توی کتابفروشی ها یه حال و هوای دیگه داره
این کتاب گاوالدا مانند من او را دوست داشتم واقعا خوب و محشره.
فیدیبو رو دنبال می کنم ولی نمی دونستم این خبر رو . خیلی ممنونم که خبر دادی عالیه الان می رم دانلود رایگان- خداییش هیچی بهتر از دانلود رایگان نیست البته با عرض پوزش از تولید کنندگان -

هاتف پنج‌شنبه 11 شهریور 1395 ساعت 14:08 http://hatefblog.in

خیلی ممنونم اومدی و نظر دادی
الان سر کلاسم سر فرصت حتما پاسخ میدم
فعلا وقت رممان خوندنم خیلی محدوده و خیلی سخت هست
ولی ب محض ازاد شدن وقتم شروع میکنم

سلام
خوشحال می شم نظرت رو بخونم. از حضورت سپاسگزارم

رها چهارشنبه 10 شهریور 1395 ساعت 22:24 http://aftabparast.blog.ir

سلام فرزانه جون.
البته من به خودم قول دادم تا این کتابایی که خریدم رو نخوندم کتاب جدید نخرم. الانم انشاالله جنگ و صلح که تموم بشه بعدش: بلندی های بادگیر و بعدشم همین کتابی که الان معرفی کردی
راستش من یکی از بزرگترین تفریحاتم رمان خوندن و فیلم دیدنه! اونقدری که خیلی وقتا ترجیح می دم نه مهمونی برم نه واسم مهمون بیاد :/ بعضی وقتا خودم نگران می شم که نکنه دارم مردم گریز می شم

سلام
خیلی عالیه که اینقدر به خوندن علاقه داری . باعث خوشحالی منه که دوستان کتاب خوان دارم خصوصا که در حال حاضر می بینم جوان ها کمتر علاقه نشون می دن به خوندن اونم کتاب های خوب.
این فرصت طلایی خوندن رو از دست نده رها جان که اگه ان شاله ازدواج کردی دیگه هم مجبوری مهمونی بری هم مهمون بیاد و کلا باید زیادی اجتماعی بشی اونم با کلی کار جانبی دیگه و وقتی خدا بهت یه بچه هم بده اونوقت یه رقیب جدی تر برای فعالیت های مورد علاقه پیدا می کنی

شادمانه سه‌شنبه 9 شهریور 1395 ساعت 15:23

سلام
امیر حسین چهل تن خیلی نام اشناست، دلم می خواد کارهای اخر پایان نامه و تسویه سریع تموم بشه یه خورده یل للی و تللی کنم و تو انقلاب ول بگردم و شبا با خیال راحت کتاب بخونم

امیدوارم اصلاحات رو سریع انجام بدید و رسما فارغ التحصیل بشید گرچه نگفتید نتیجه مصاحبه دکترا چی شد. شیرینی مجازی راستی چه جوری توزیع می شه یا اصلا چی می تونه باشه؟
رفتید انقلاب بهتون خوش بگذره . دختر کوچولو رو هم اگر توان داره همراه کنید احتمالا لذتش دو برابر می شه.
متاسفانه چهل تن خیلی معروف نیست گرچه من هم همیشه توی سایت های کتاب یا ویترین کتاب فروشی ها اسمش رو زیاد می دیدم ولی اگه دوستم توصیه نمی کرد قطعا نمی خریدمش

مهسا دوشنبه 8 شهریور 1395 ساعت 20:27 http://maahenoghrefaam.blogfa.com

ممنون بابت معرفی رمان خوب

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد