انارستان

شروع که می شوی پایان را باور نکن

انارستان

شروع که می شوی پایان را باور نکن

توهم

دوستی دارم که سی و هشت ساله است و با مدرک دکترا سال هاست هیات علمی دانشگاه آزاد است . خانواده بسیار متشخصی در شهر خود دارد و وضعیت اقتصادی خانواده نیز متوسط به بالاست اما به دلایل مختلف ازدواج نکرده. تعریف می کرد که یک خانومی زنگ زده و مرا برای برادرش خواستگاری کرده ، یک آقای شصت ساله که همسرش را طلاق داده و کارمند بازنشسته است. می گفت به این خواهر بسیار دلسوز گفتم به نظر شما وجه شباهت من و برادر شما در چه بوده که فکر کردید من مورد مناسبی برای ایشان هستم؟  این خواهر مشفق در کمال اعتماد به نفس فرمودند که عزیزم خب چرا به سوادت می نازی برادر من هم لیسانس داره 

گفتم دوستم ناراحت نباش مردها اعتماد به نفس غریبی دارند یک بار به مردی گفتم شاید بیایم یک چای با هم بخوریم طرف فکر کرد قرار است بروم خواستگاریش . 

این که مردها نگاهشان به زن ها اینقدر تحقیر آمیز است به شدت باعث آزار ذهنی می شود جالب این که وقتی چنین مساله ای را مطرح می کنی می گویند کدام تحقیر ؟ کجای این تحقیر است؟ شما باید مثل زن های عربستان می بودید و حق نداشتید بدون همراهی یک مرد از خانه خارج شوید تا قدر موقعیتی که دارید متوجه شوید.

انگار که تحقیر را می توان با تغییر قوانین پاک کرد و از بین برد ، وقتی مردی این جسارت را دارد که  فکر کند چون مرد است و می تواند یک شوهر باشد بنابراین باید حتما یک زن به او جواب مثبت بدهد یا اگر زنی خواست با او حرف بزند لزوما یک انگیزه جنسی پشت داستان هست یعنی که زن را انسان نمی بیند و جنس می داند . چقدر تاسف برانگیز است و چقدر شواهد متعددی دیده ایم که شاهد بر این مدعاست.

نظرات 5 + ارسال نظر
رها دوشنبه 16 اسفند 1395 ساعت 13:48 http://aftabparast.blog.ir

وای خدا... یارو چه اعتماد به سقفی داشته!!!
وقتی مبنای سنجش ما مردان عربستان باشند بیشتر از اینم نباید توقع داشت. من اوایل وقتی یه مورد اینجوری پیدا می شد خیلی حرص می خوردم ولی به رو نمیاوردم. الان جدیدا می زنم طرفو لت و پار می کنم! بعضیا یه جور عجیبی سر خودشون معطلند...

واقعا
بله متاسفانه معیارها درست نیست . به نظر برخورد جدی با این گونه افراد بد نیست

مهسا شنبه 14 اسفند 1395 ساعت 19:16

متاسفانه حق با شماست.
ولی من نسبت به آینده خوش بینم. این احساس داره کم کم کمرنگ میشه و خانمها با بالا بردن سطح تحصیلات و پیشرفت در زمینه ی کاری، دارن بعضی عرفهای جامعه رو تغییر می دن.

من هم امیدوارم . به هر حال ما رو به جلو حرکت می کنیم و این امیدوار کننده است

کنجکاو شنبه 14 اسفند 1395 ساعت 08:53

سلام صبح بخیر
اگر منصف باشیم، در همین روایت شما هم پای یک زن در میان ست، خواهر آن مرد محترم گفته به سوادت نناز! یعنی همه توهم متعلق به مردها نیست
دوم فارغ از تفاوتها هرکسی ممکن ست شانسش را امتحان کند، خواستگاری به منزله قطعی دانستن جواب بله نیست
درست هم می فرمایید غالب ادمها، همه را به کیش خود می پندارند
مقایسه ادمها، جوامع مفید و سازنده نیست، چون ما وجه هایی را با هم مقایسه میکنیم که در ظرف زمانی و مکانی خود ارزیابی نمیشوند
بالاخره نوشتید ها

سلام صبح شما هم بخیر
بله همیشه زن ها در تولید این توهم ها نقش به سزایی داشته و دارند چون ساختار جامعه مردسالار برتری مرد را به زن القا می کند تا حدی که زن ها خودشان خودشان را نفی می کنند

سهیل جمعه 13 اسفند 1395 ساعت 23:06

همیشه نگاه انسانی بین دو جنس را دوست داشتم تا نگاه جنسی بین انسان ها را
کاش کمی جامعه یمان مردمانمان و به کلی همه چیزمان بهتر بود فقط کمی

بله کاش همه چیز کمی بهتر می بود

بهـــــار جمعه 13 اسفند 1395 ساعت 22:27 http://angel92.tk

روزتون پر از رنگهاى قشنگ پر از خبرهاى خوب سرشار از انرژى مثبت یه عالمه لبخند خیلی افتخار میدید پیش من هم بیاین
96518

روز شما هم خوش

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد