انارستان

شروع که می شوی پایان را باور نکن

انارستان

شروع که می شوی پایان را باور نکن

مثلا هنرمند!!!!!!!!!

حالا می دانم کسی که خود را به خواب زده است هرگز بیدار نخواهد شد و دیگر تعجب نمی کنم چرا پیام های مردم به سیاستمداران در سطح خرد و کلان هرگز به گوششان نمی رسد. وقتی می توان مردن هفده نفر ، زخمی شدن چهل و دو نفر و احساسات جریحه دار شده یک ملت  را نادیده گرفت و هزلیات گفت و خندید ، دیگر چگونه می توان انتظار باید داشت که بفهمند مردم با انتخاب خاتمی - در لباس روحانی - چه پیامی داشته اند ؟!!!

بگذار با رامبد جوان ادای برنامه استیج من و تو را دربیاوریم و بخندیم ، چه اشکالی دارد که آن شبکه به قول افسران نرم مستهجن ، بهایی  پر از همجنسگرا چه طور بودند ، اصلا هنرمند خودشیفته را چه باک!!!!!!!!!!!!!!! 

نظرات 6 + ارسال نظر
مهسا چهارشنبه 24 خرداد 1396 ساعت 21:33

خواهش می کنم فرزانه جان. ممنون که وقت گذاشتی و پاسخ دادی.
خوندن نظر شما هم خالی از لطف نبود.

بسیار ممنونم از فهم و درکت و همچنین حضورت

مهسا چهارشنبه 24 خرداد 1396 ساعت 08:48

بله بله...
با خیلی از بخشهای حرفت موافقم. اما حقیقت اینه که ما وسط خاور میانه هستیم. جاییکه همیشه مشکل دین و مذهب و اختلافات دینی در اون به وضوح دیده می شده و تمامی ادیان هم از همین منطقه سرچشمه گرفته.
در دخالت آمریکا و روسیه هم شکی نیست.
با همه ی اینها هنوز سر پا هستیم. تولید داخلی داریم‌. حمل و نقل ریلی مستقلی داریم و حزب اصلاح طلب که خواهان تغییرات بیشتر هست، در شورای شهر و ریاست جمهوری، رای آورده که این خودش خیلی امید بخش هست و نشانه ای از وحدت و عزم ملی عامه ی مردم برای تغییر هست.
در مورد حمایت از اسد، نیروهای مخالف در سوریه نیروهای افراطی ضد شیعه بودند که جز به خاک و خون کشیدن ، هدف دیگه ای نداشتند. و مسائلی بود در پس پرده که ما، سالها بعد متوجه شدیم. من آدم ساده انگاری نیستم فرزانه جان اما اختلافات مذهبی با روحیات داعش، سالها بوده که در منطقه شکل گرفته و ما عامه ی مردم از اونها بی خبر بودیم.
و تا جاییکه امکان داشت، عملیات های این گروه تا سالها به تعویق افتاد.
متاسفانه این منطقه این پتانسیل رو داره که بخاطر عقاید مذهبی متفاوت آدمها رو گوش تا گوش سر می برند و بعدش خود کشی می کنند.

خب حالا تصور کن در میانه ی این معرکه بخوای اعلام بی طرفی کنی.
همون کاری که در جنگ جهانی دوم ایران کرد. اما آیا توانست این بی طرفی را حفظ کند؟
دنیای امروز دنیایی نیست که در وسط معرکه باشی و اعلام بی طرفی کنی. چون اگر ما خرس رو ول کنیم، خرس ما رو ول نمی کنه.

شاید روزی برسه که مردم، منظورم همه ی مردم منطقه هست، اونقدر به آگاهی برسند که اسیر دام هیچ شعار غیر انسانی نشن و فریب بازیهای ابرقدرتهای جهان رو نخورن، اون وقت شاید بشه از آرامش در این منطقه صحبت کرد. اما تا زمانی که حتی مدل ریش، بیانگر اعتقادات قلبی مردم باشه و مطالعه ی آزاد، آخرین کاری باشه که انجام می دن، فکر نکنم وضعیت از این بهتر بشه.

مهسا جان قطعا شکی نیست که ما هنوز مستقیم درگیر نشدیم اما بعید می دونم تردیدی داشته باشی که کم هم هزینه نکردیم. من فقط رفرنس میدم به جمله هابرماس که انقلاب ایران و ایده صدور انقلاب موجب شکل گرفتن نیروهای ضد شیعه و تشدید اختلافات در منطقه شد. جرقه ای که از ایران شروع شد و عربستان خودش رو در منطقه مقابلش دید و اسراییل و آمریکا هم بهترین استفاده رو از به جان هم انداختن مسلمان ها بردند.
نکته دیگه این که بعضی کشورهای منطقه به صورت غیر مستقیم درگیر هستند و کمتر هزینه می دن . برخی هم مثل تاجیکستان و قرقیزستان و ارمنستان اصلا وارد بازی نشدند و بنابراین با بیطرفی تونستند مسیر رشد و توسعه خودشون رو ادامه بدن . اونا هم در همین منطقه زندگی می کنند. واقعیت اینه که ما طرف نبودیم ما سرچشمه بودیم و هستیم بنابراین الان دیگه خروج از بازی معنا نداره .
گرچه روزهای اول بعد از انتخابات خیلی خوش بین بودم اما با سخنرانی ها و دیدگاه هایی که شخصیت های درجه اول می کنند دارم به شدت بدبین می شم که آیا این جدل داخلی که فکر می کردم یک جدال کلامی است نهایتا به یک حذف فیزیکی منجر خواهد شد یا خیر؟ هشدار رهبر در مراسم افطار شوکه کننده بود و سوال برانگیز.
اما در کل دوست دارم باز هم برگردم به اون خوش بینی دوست داشتنی خودم و فقط آرزو کنم ایران زیبا بماند
ممنونم که اینقدر وقت گذاشتی و من رو از نظرت مطلع کردی گرچه اختلاف نظر داریم در این موضوع اما تحلیلت رو دوست داشتم.

مهسا دوشنبه 22 خرداد 1396 ساعت 19:30

فرزانه جان
تحلیلها رو که می خونم باز هم تو خاور میانه وضع ما نسبتا خوبه. درسته که اختلاف سلیقه های فاحش وجود داره اما باز هم ثبات منطقه ای رو داریم.
البته اگر جایی بشه رفت که این نقص هم برطرف شده باشه که واقعا چه بهتر. هرچند که دل من همیشه از رفتن خوبان و دوستان می گیره.

البته این تلاش وجود داره که به ما تلقین کنند که وضع ما در خاورمیانه از همه بهتره خصوصا در تحلیل ها که هدفشون هم این هست که ما باور کنیم باید سرمایه های این کشور در سوریه و لبنان و عراق به باد بره که ما در ایران زندگی امنی داشته باشیم. اما شاید بد نباشه فکر کنیم اگه ما در منطقه درگیر نبودیم ، این همه تنش هم نبود. اگر به عقب برگردیم ایده صدور انقلاب و گسترش شیعه در منطقه گروه های افراطی رو تشدید کرد و قطعا کشورهای غربی هم دوست داشتند یک قدرت منطقه ای شکل بگیره که بتونه جلوی ایران و نفوذش رو بگیره. اگه کشور ما و روسیه از اسد حمایت نکرده بود وضع سوریه اینقدر به هم می ریخت؟ من سیاست رو درک نمی کنم ولی احساس می کنم این بازی توسط کشورهای قدرتمند مثل امریکا و اسراییل داره هدایت می شه . امروز دیگه در خاورمیانه مساله اصلی اسراییل نیست و ایران و کشورهای عربی هم در این بازی مترسک وار مشارکت دارن

مهسا شنبه 20 خرداد 1396 ساعت 16:09

به به
فرزانه بانو
خسته ی کار و روزگار نباشی.
....
کلا تلوزیون نمی بینم. سیاستهاشون رو هم نمی پسندم.
خیلی وقته که همه می دونند خط مشی صدا سیما با احوالات مردم، یکی نیست. خودتو ناراحت نکن خواهر... کم کم درست می شه

سلام بر مهسای گرانمایه
سلامت باشی عزیزم گرچه ذهنم بسیار خسته شده متاسفانه
کار خوبی می کنی تلویزیون ایران جز اعصاب خراب کردن ، کار دیگه ای نمی کنه از بخش خبر بگیر تا سریال و فیلم هاش
البته خط و مشی صدا و سیما کاملا با خط و مشی خیلی های دیگه که تلویحا تو نوشته اشاره کردم همسو هست .
واقعیت اینه که از هفتاد و شش تا الان منتظرم که تغییرات تدریجی برای بهترشدن رو ببینم گرچه اتفاق هایی افتاده ولی این اون روندی نیست که باید باشه خلاصه این که نشد که بشه و همه این ها داره منو مصصم می کنه برای ناامید بودن و شاید توجیهی داره می شه که راحت تر دل بکنم از ایران

کنجکاو شنبه 20 خرداد 1396 ساعت 13:01

الزاما هرکس که دانشگاه می رود دانش جو نیست
بقولی نه همین لباس زیباست نشان آدمیت
دانشجو هم مثل بقیه اصناف، مثل همون دکتر معالج کیارستمی باشه، یا قاضی رشوه گیر، یا فلان مقام فاسد
کسی هیچ ضمانتی نداده که مثلا اگه لباس روحانیت بپوشه الزاما همه رفتارهاش ربطی به روحانیت داشته باشد

بله ، ولی متاسفانه یک اسم عام هست و این اسم عام یک آرکی تایپ خاص رو باخودش حمل می کنه که می شه برای ما معیار حتی اگر نگن این دانشجویان به صنف خاصی متصل بودن ، باز دوست نداریم این همه حقارت رو ببینیم.. قطعا اگه گروه دیگری از دانشجویان در جلسه بودن رفتارهاشون می تونست متفاوت باشه ... ولی افسوس در این سرزمین همه چیز جور دیگری است

کنجکاو شنبه 20 خرداد 1396 ساعت 11:28

توجیه رامبد جوان قانع کننده نبود، حداقل یه عده کثیری نپسندیدند، البته رامبد درون مرداب سازمان میلی غرق شده البته غرق در امکانات و منافع

از رامبد که بیش از این نمی شد انتظار داشت ، دانشجویان دردناک تر بودن که چند ساعت بعد از حادثه رییس جمهور منتخب را به سخره گرفته بودند و به حرفی پوچ و توهین آمیز الکی می خندیدند

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد