انارستان

شروع که می شوی پایان را باور نکن

انارستان

شروع که می شوی پایان را باور نکن

کلیسا بازی

نه که بنده از دسته دین باوران و ایمان آورندگان رادیکالم ، در کشوری که 60 درصد مردم حتی به خدا اعتقاد ندارند هم، گیر دسته کلیساییون افتادم و هی از این کلیسا به اون کلیسا می رم. در دانشکده ای که بنده قراره مشغول باشم یک چپل داریم( یه جور کلیسای کوچک سازمانی ) و دو چپلین ( شاید بشه گفته خدمه کلیسای کوچک ) که اتفاقا زن و شوهرند و خیلی هم انگار ازمن خوششون اومده دست بر قضا(یعنی نور ایمان تو چهره ام همین طوری پرتوافشانی می کنه). جالب این که شروع سال تحصیلی رو هم در کلیسایی داشتیم که نزدیک دانشکده است با کلی دعا و این حرف ها که فکر کنم معادل همون از زیر قران رد کردن خودمون باشه ( خدا کنه مسئولین  اینو نخونن که بیچاره می شیم از این به بعد مراسم گشایش دانشگاه ها تو مسجد اجرا می شه اونم با دعای ابوحمزه ثمالی احتمالا). جز این ها دو تا اتاق هم توی دانشکده گذاشتن برای میدتیشن و دعا که اتمسفر خاصی داره و من از فضای یکیشون خیلی خوشم اومد. البته توی همه دانشکده ها از این خبرها نیست . دانشکده مااستثناست چون مرکز مطالعات دینه. 

اما از همه جالب تر این بود که دیروز به پیشنهاد یکی از همکلاسی ها برای یادگیری زبان نروژی رفتم به یه آدرسی که خب به سلامتی اونم کلیسا از آب دراومد.  خارج از شوخی برام نوع کاربری متفاوت کلیسا جذابه. نروژی ها برای این که مهاجرانی رو که در حال یادگیری زبان هستند ، یاری کنند به صورت داوطلبانه و با مشارکت کلیسا های محلی ، ساعاتی رو در هفته با مهاجران یا افراد علاقمند به زبان می گذرونند. توی محوطه داخلی کلیسا وسایل پذیرایی کوچولویی مهیا شده بود و میزهایی که شما می تونستی بشینی و با افرادمحلی که عموما میانسال یا پیر بودند گفتگو کنی و به این ترتیب زبانت رو تقویت کنی. 

البته بگم من کوه شانسم خدا رو شکر ، تو همین جلسه اول دعوت شدم به مجلس شام در کلیسا برای هفته آینده و یک نوع فری مارکت که در واقع استفاده رایگان وسایل منزل اهدایی توسط نروژی هاست. یعنی می گم اگه من اعتقادات مذهبیم قوی بوداون وقت  چقدر مواهب به سمتم سرازیز می شد خدایی

نظرات 5 + ارسال نظر
ماه بارانی شنبه 11 شهریور 1396 ساعت 08:40 http://mahebarani.blogfa.com/

چه مهربون بنظر میان، این روند "کلیسا جذب" بودنت آخر کار دستت میده ها، ببین من کی گفتم

رفتارهای انسان دوستانه غریبی این روزها می بینم که تصور می کردم در اروپا نیست یا حداقل تبلیغات به ما این طور قبولانده بوده که نیست
نه نگران نباش وقتی اسطوره خونده باشی دین به نظرت یه بازی کودکانه است فقط خداست که آرام بخشه

مینو جمعه 10 شهریور 1396 ساعت 22:24 http://Milad321.blogfa.com

امیدوارم موفق باشی فرزانه جان
خیلی سال قبل ما هم که رفته بودیم امریکا 'همینن جریان را متوجه شدم.کلیسا کلاس گذاشته بود برای تازه واردین انهم با معلمین جوان و فعال و تقریبا ثابت.

چقدر کاربری خوبی تعریف کردن برای مکان های مذهبی. تجربه شما هم باید خیلی جالب بوده باشه . کاش یه پستی در موردش بنویسی مینو جان

رها دوشنبه 6 شهریور 1396 ساعت 23:33

پرتوافشانی دینیت دیوانم کرد!!
کشورای اسکاندیناوی فوق العادن. امیدوارم زندگی اروم و شادی رو اونجا تجربه کنی
راستی فرزانه جون واسه زندگی رفتی یا قراره برگردی؟
عکسم اگه از اونجا گذاشتی که دستت خیلی خیلی درد نکنه ((: بالاخره من باید در جریان باشم شما رفتی کجا یا نه!

پرتو افشانی رو خوب اومدی عزیزم
مهاجرت در این سن و سال انگیزه قوی می خواد و من انگیزه مهمی دارم. این که فرصت زندگی به پسرم بدم و فرصت آرام زندگی کردن رو به خودم و همسرم . پس همه تلاشم رو خواهم کرد که بتونیم بمونیم ولی قطعا اگر ببینم شرایط پسرم یا زندگی همسرم در مسیر درست نیست اجباری برای موندن نخواهم داشت

کنجکاو شنبه 4 شهریور 1396 ساعت 14:44

به سلامتی نروژ رفتی
شنیدم که اونجا نرو کمه و یه نموره همه امادگی افسردگی دارند
این پیش اگاهی ممکنه کمک کنه که از خودت بیشتر مراقبت کنی
شنیدم که زبان اونها یه تفاوتهای عمده ای با بقیه زبانها داره
ایشالا هم خوش بگذره و هم موفق باشی
خبرهای خوب داری
درضمن این تنوع در شیوه ارتباط با خدا هم جالبه ها

آره یکی دو ماه دیگه طول روز خیلی کم می شه و کمتر خورشید رو خواهیم دید. البته همین کشور امسال شادترین کشور دنیا ارزیابی شده. ممنون از آگاهی که دادید. زبانشون در دسته ربان های اسکاندیناویه و ریشه ژرمنی داره ولی دوستان آلمانی که اینجا هستند می گن اصلا نمی تونن با این ها حرف بزنند.
دنیای مذهبی برام قابل درک نیست ولی اونچه مهمه اتمسفر معنویه که به هر حال در کلیسا و مسجد و آتشکده می شه پیداش کرد

مهسا جمعه 3 شهریور 1396 ساعت 10:53

اینها همه نشانه ست فرزندم
باشد که اشارات را دریابی
و در زمره ی مبلغان دینی یا همان چپلین ها!؟ درآیی
.....
آغاز سال تحصیلی مبارک

آمین یا رب العالمین
ممنون عزیزم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد