انارستان

شروع که می شوی پایان را باور نکن

انارستان

شروع که می شوی پایان را باور نکن

پیشرو

رفته بودم دیدن یک ایرانی که همسرش نروژی است و از زنان قدرتمند نروژ در حوزه موسیقی. مادر خانمش هم  به دیدن دخترش آمد و  جمعمان تکمیل شد. پیرزن هشتاد ساله ای که خیلی سرحال و قبراق ، تمیز و آراسته و خوش صحبت بود ، طوری که گوی سبقت را از دختر و دامادش ربود و شد سخن ور مجلس. کلی برای من از کشورش صحبت کرد و از مزایا و معایب این سرزمین گفت اما جالب ترین بخش صحبت ها مربوط به پدرش بود. پدری که از منطقه ای روستایی به اسلو ،پایتخت ، مهاجرت می کند و چون موسیقی دان بوده شروع می کند به ترکیب موسیقی فولکلوریک باموسیقی کلاسیک. می گفت پدرم نه تنها توسط هم صنفان خود طرد شد بلکه مردم عادی هم علیه او بودند. نقل می کرد وقتی نوجوان بوده در 1940 ، فردی در اعتراض به این نوآوری پدرش با سنگ شیشه اتاق خواب او را شکانده بود. اما پدرش  مقاوم و استوار به راهش ادامه می دهد و  تازه وقتی پیر می شود کم کم ارزشمندی کارش توسط جامعه و سایر هنرمندان درک می شود و از او تقدیر می کنند. جالب این که کتابی را به من نشان داد که در مورد پدرش چاپ شده بود و در آن عکسی بود که سردر کلیسای جامع اسلو را نشان می داد ، صحنه ای از مسیح در حال تبلیغ دین به صورت گچ کاری برجسته. مجسمه ساز این سردر با الهام از پدر او مسیح را به تصویر کشیده بود. 

داستان انسان های جسور و پیشرو همواره در همه جای جهان یکسان است،پس تنها یک چیز هست که باید بر آن پافشاری کرد: خودت باش از هیچ چیز نترس.

نظرات 11 + ارسال نظر
ماه بارانی پنج‌شنبه 9 آذر 1396 ساعت 09:54 http://mahebarani.blogfa.com/

هم اینکه خودم باشم سخته اونم بعد از این همه دستکاری خود خودم، ، هم مدت هاست که ترس با من عجین شده
اصن این پستت مونده بود تا من در این حال و احوالم بخوونم و از دست خودم حرص بخورم!
کم پیدا شدیا! نوشته هات بی آذر نشن!

عزیزم
امید که خود خودت باشی خیلی مهمه. ترس با همه ما هست بخشی از وجود انسانه و باید هم باشه. غیر از این باشه عجیبه

مهسا سه‌شنبه 7 آذر 1396 ساعت 15:21

اینجا سرد شده و بالاترها برف باریده
اما ذهن سیال من جلو دریاچه ی عکسهای تو مانده
چشم براه
یخ زده؟

اینجا هم خیلی وقته سرده و دیگه حساب برف ها از دستم رفته
دریاچه سگن ، نمی دونم این روزها خیلی سرم شلوغه فقط در حد بردن پسرم به مدرسه وبرگردوندش وقت دارم که اونم توی مسیر دریاچه نیست متاسفانه. اگه رفتم حتما برات عکس می گیرم

کنجکاو شنبه 4 آذر 1396 ساعت 11:28

سلام صبح شنبه (به وقت تهران) شما بخیر و خوشی

سلام
ممنون از حضو ر شما

کنجکاو دوشنبه 29 آبان 1396 ساعت 08:17

سلام
خوبی تازه چه خبر

سلام
ممنونم.شما چطورید؟ مدت طولانی تشریف نداشتید

ستاره بانو چهارشنبه 24 آبان 1396 ساعت 09:54 http://sanino61.mihanblog.com/

سلام فرزانه عزیز جمله آخرت عالی بود و اصل همینه
ما سالمیم اما داغدار به من تسلیت بگو دوست من

سلام ستاره جان
خوشحالم که شما و خانواده سالم هستید . و از صمیم قلب تسلیت می گم نه فقط به تو که به همه ایران . زلزله تلخی بود و متاسفانه هر سال یک حادثه به شدت تلخ داریم که با سومدیریت بیشتر هم به چشم میاد و دردآور میشه

مینو شنبه 20 آبان 1396 ساعت 01:06 http://Milad321.blogfa.com

پیشرو بودن جرات و شجاعت میخواهد و یک یار همراه.

یارهمراه رو واقعا باید داشت وگرنه شجاعت به تنهایی نمی تونه کمک کنه

رها دوشنبه 15 آبان 1396 ساعت 12:11 http://aftabparast.blog.ir

سلام فرزانه جون
چقدر خوب بود این نوشتت. دقیقا همین طوره. همیشه پیشروهای بیشترین ترکشا رو می خورند. خیلی قدرت می خواد آدم کمر خم نکنه...
خوشحالم همچین آدم هایی با این طرز فکر کنارتن و ما هم به واسطه نوشته های زیبات می تونیم فیض ببریم.

سلام رهای گل
اره واقعا همین طوره قدرت و استقامت زیادی ادم باید داشته باشه .
ممنونم عزیزم

کنجکاو دوشنبه 8 آبان 1396 ساعت 08:32

سلام
برای پیشرو بودن نیاز به یک ایمان قوی ست

سلام
دقیقا ایمان ابزار لازم و ضروری برای حرکته

مهسا یکشنبه 7 آبان 1396 ساعت 15:33

ما خیلی شانس بیاریم تو خونه هامون اندکی آرامش و ذره ای دلخوشی داشته باشیم. البته باز هم خدا رو شکر.
آفرین به این بانو... واقعا آفرین. یاد الین کالندرو افتادم. تنها آهنگساز زنی که می شناسم. واقعا چرا اینقدر آهنگساز خانم کم داریم!!!
فرزانه جان این خانم زبان اصلیشون چیه؟ تاجیکی رو در کنار اون یاد گرفتند؟

چرا کم هستند نمیدونم
زبان اصلیشون خب نروژیه . ولی تاجیکی رو حرف نمی زنه. فقط آهنگ به زبان ترکی ، فارسی ، تاجیکی و افغانی اجرا می کنه

مهسا یکشنبه 7 آبان 1396 ساعت 13:12

فک کن منِ پرچونه، فقط یک کلمه واسه این پست، نوشته باشم.
این بلاگ اسکای گرسنه خورده کامنت من رو
.....
کلی از این خانم پیشرو خوشمان آمده بود، علی رغم اینکه خودمان سنتی هستیم و خیلی دل و جرات تغییر نداریم.
عاشق مادر این خانم شدیم.
این خانم خواننده هستند یا در زمینه ی دیگری فعالیت دارند؟
....
این پست را به خدا می سپارم.

این پست ها رو کلا باید به خدا سپرد
خواننده ، رهبر ارکستر ، آهنگساز ، پروژکتر و ...............
تاجیکستان و افعانستان برای اجرای برنامه اومده و چند تا از آوازهاشو به تاجیکی گوش می کردم و تنها یه چیز توی ذهنم بالا و پایین می رفت چرا ما از این همه آرامش محروم شدیم و همین یه سوال نمی ذاشت از موسیقی که می شنیدم هم لذت کافی رو ببرم متاسفانه

مهسا یکشنبه 7 آبان 1396 ساعت 07:14

به به

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد