انارستان

شروع که می شوی پایان را باور نکن

انارستان

شروع که می شوی پایان را باور نکن

آیا پشیمانم ؟

 این روزها هشتک های فراوانی وارد دنیای مجازی می شوند تا خواسته ها و نخواسته های مردمی را متبلور کنند که خودشان را به سختی در تختخواب تکان می دهند تا از اعتراض های مجازی عقب نمانند. یکی از این هشتک ها که الان از مد  افتاده همین هشتک من از رای به روحانی پشیمانم است. مبدع این هشتک هر که بود راست یا چپ ، معترض یا مغرض مهم نیست ، مهم مردمی هستند که به این  هشتک واکنش نشان دادند. من هم از خودم بارها پرسیدم آیا من پشیمانم که نه تنها به روحانی رای دادم که حتی برایش   تبلیغش هم کردم. برای پاسخ به این سوال ناچار بودم بازگردم به قبل تر از این به وقتی که لیست خبرگان و شورای شهر تهران را به دست گرفته بود و از خودم می پرسیدم واقعا چرا باید اسم برخی از این ها را صرف حمایت از یک جریان خاص  بنویسم روی این برگه های سفید رای بینوا؟

همان موقع هم می دانستم قرار نیست با به قدرت رسیدن این افراد اتفاق خاصی بیافتد. اما یک نکته هست که در این رای دادن ها  وجود دارد و معترضین از آن غافلند. مردم در این رای دادن ها، در این هماهنگ رای دادن ها ،در این حمایت از یک جریان خاص که مخالف جریان افراط گرا محسوب می شد لزوما به جریان اصلاح طلب یا میانه رو بله نمی گفتند ، مردم از این طریق قدرت خود را اثبات می کردند ، با هم بودن را به نمایش می گذاشتند و از همه مهم تر مخالفت مدنی خود را به شکلی مسالمت امیز به کسانی که فکر می کنند نماینده همه مردم هستند بیان می کردند.

اگر همان رای دادن های به ظاهر بدون فکر وجود نداشت امروز  قدرتی که مردم در اعتراض در خود می بینند نیز نمی توانست وجود داشته باشد.  برای همین است که از رای دادن به روحانی و لیست امید پشیمان نیستم.

---

پی نوشت : خبرهایی می رسد که از کاسته شدن محدودیت های حصر می گوید . سوال این است که اینبار مردم اساسا نامی از موسوی و کروبی و رهنورد نبردند چه شد که یادشان افتاد کم کم در زندان را بازتر کنند؟ ایا باید همواره مردم  مطالبه بزرگتری داشته باشند که مطالبات کوچک تر قبلیشان دیده شود؟ آیا مطالبه دیگری هم مانده است؟ می ترسم از روزهای تلخ ایران .

نظرات 13 + ارسال نظر
کنجکاو شنبه 26 اسفند 1396 ساعت 09:00

سلام
صبح شنبه شما بخیر و خوشی
اخرین هفته سال 1396خورشیدی

سلام
احتمالا الان دیگه الان اخرین شب شنبه ی 96 رو طی کردید. شب تون خوش

مهسا سه‌شنبه 22 اسفند 1396 ساعت 10:15

خسته نباشی خانوم
انشالله نتیجه ش رو بخوبی و خوشی ببینی

مینو سه‌شنبه 22 اسفند 1396 ساعت 01:49 http://milad321.blogfa.com

در وولایت ما در دوران کودکی یک بازی رایج بود که برنده به بازنده میگفت سیخ میخواهی یا سوزن؟حالا ممکن بود برنده بدجنسی کنه و با یک وسیله نوک تیز به دست و پای بازنده فشار بیاره یا با نوک انگشت.حکایت انتخابات ما هم همین شده.باید ببینیم کدوم دردش کمتره

واقعیت همینه که می گید. اینها بازی های سیاسی هستند که متاسفانه تبعاتشون زیاده

مهسا شنبه 19 اسفند 1396 ساعت 01:48

سلام فرزانه جان. خوبی
به روزم

سلام
ممنون که خبر دادی

مهسا پنج‌شنبه 17 اسفند 1396 ساعت 23:45

فرزانه جون دو خط کاغذ بنویس ببینیم اوضاع احوالت چطوره

چنان به شلوغی روزگار مشغولم که شب و روز رو با هم سیاه سفید می کنم اخیرا.

سلام شنبه 12 اسفند 1396 ساعت 08:02

صبح شنبه شما بخیر و خوشی
چه حالی عوض شده؟ ایشالا خیر باشه

سلام . روز و روزگار شما خوش باشه
کلا هر روز در حال تغییریم . دانشمون از جهان و حتی احساساتمون روزانه تغییر می کنه .قطعا این تغیرات خیر هستند

کنجکاو شنبه 5 اسفند 1396 ساعت 08:05

سلام
صبح شنبه شما بخیر و خوشی

سلام
روز و روزگار شما هم به خیر و خوشی

کنجکاو چهارشنبه 2 اسفند 1396 ساعت 15:38

سلام
حالتون خوبه؟ چه حال و چه احوال

سلام فکر کنم از وقتی پرسیدید کلی حال و احوال ها عوض شده باشه هم برای شما هم برای من
سپاس از احوالپرسی

ستاره بانو چهارشنبه 2 اسفند 1396 ساعت 11:23 http://sanino61.mihanblog.com/

سلام بانوی عزیز امیدوارم حالتون خوب باشه مرسی از پیامت راستش اگه یادتون باشه و تا اونجا که من یادمه الان 3-4 دوره ای هست که مردم از ترس بدتر شدن اوضاع میرن پای صندوق رای نه با شور و اشتیاق ! هر بار یک نفر با اشعار داغ و توپ و تشر میاد که اگر من بیا پوستتون رو میکنم و ال میکنم و بل میکنم و مردم از ترس اینکه سلاخی نشن بدو بدو میرن رای میدن به این یکی حکایت رای ما هم همین بود چاره جز انتخاب دولت تدبیر و امید نداشتیم لا اقل من خودم شاهد زنان بسیار بودم که از ترس چادر چاقچور اجباری و به سلابه کشیده شدن امده بودن و تازه نگران بودن مبادا دیر بشه و نتونن رای بدن! تو خود حدیپ مفصل بخوان از این مجمل...

سلام عزیزم خوبید؟ خیلی وقته کم پیدا شدی در فضای مجازی البته فکر کنم الان باید یه سوزن هم به خودم بزنم
بله داستان رای دادن ما در سال هایی که گذشت دقیقا همین بوده که می گید. متاسفانه همش درگیر بازی شدیم که برامون برنامه ریزی کردن

کنجکاو دوشنبه 23 بهمن 1396 ساعت 09:00

سلام
صبح بخیر

سلام
روزگارتون بخیر و خوشی

کنجکاو شنبه 14 بهمن 1396 ساعت 08:43

سلام
صبح بخیر
با شما موافقم که در یک انتخابات نسبتا محدود (و حتی در فضای جامعه هم ما با انتخابهای بسیار زیاد مواجه نیستیم) برای همین با توجه به دامنه انتخاب یه گزینه را برمی گزینیم، من هم بیاد داشتم که روحانی با محدودیتهایی در توان خودش و همچنین محیط پیرامونی ش مواجه ست، با توجه به کارنامه چهارسال قبلش می توانستم حداقل امیدی به او داشته باشم، اما بعد از انتخابات رویکردش و عدم توضیح دادن و عدم تلاش برای قانع کردن مایوسم کرده.
اگر سازوکار تغییر مدیران اینقدر ناکارامد باشد نامیدی عمیقتری ایجاد میشود که عواقب وخیمی دارد

البته که تصور می شد بچرخد که چرخید .حالا هم ادای روشنفکری اش گرفته که بگوید ما با شما هستیم. دارم این روزها در مورد پوپولیست می خوانم و بیشتر درک می کنم انچه درایران گذشته و می گذرد

مهسا چهارشنبه 11 بهمن 1396 ساعت 22:34

جواب هوشمندانه ای دادی فرزانه جان

راستش هرچقدر شرایط رو بالا و پایین می کنم اوضاعمون از چهل سال پیش خیلی وخیم تره متاسفانه

مهسا سه‌شنبه 10 بهمن 1396 ساعت 20:20

موافقم
به قول اون سرود قدیمی
اتحاد، اتحاد، رمز پیروزی ست

نمی دونم شاید هم آگاهی و اتحاد می تونه رمز پیروزی باشه. چون اتحاد چهل سال پیش که فعلا زده فاتحه هممون رو خونده متاسفانه

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد