انارستان

شروع که می شوی پایان را باور نکن

انارستان

شروع که می شوی پایان را باور نکن

دیدار در آسمان

من  که از آسمان شهر تو می گذشتم ،

تو  در دل خاک های تیره شهر می خفتی.

من که از آسمان شهر تو 

به دوردست های ناممکن 

پر می گشودم 

تو  راهی به سوی آسمان می گشودی.

  اینگونه بود که در دل آسمان

درست روی بستر ابرها 

جایی که خورشید سلام می کرد

سایه ات پر می کشید و 

تاب می خورد و اشتیاق پرواز را می کشت.


 

نظرات 4 + ارسال نظر
کنجکاو چهارشنبه 28 آذر 1397 ساعت 08:54

سلام

سلام و درود

مهسا یکشنبه 25 آذر 1397 ساعت 08:15

بله بله
مخصوصا که فارسی شکر است.

مهسا شنبه 24 آذر 1397 ساعت 07:35

خواهش می کنم فرزانه جان.
اتفاقا ارتباط بین روح و سایه رو من هم برداشت کردم. اما شعر اینقدر خوب هست که هر کسی می تونه برداشت خودش رو داشته باشه و شاید نفر سومی بیاد و نظر دیگه ای داشته باشه
من باز هم خوندم و باز هم همون صحنه جلو چشمم اومد.
خوشحالم که این فکر زیبا نوشته شده، این تراوشات مثل یک خواب طولانی و عمیق، خستگی رو از تن بدر می کنند.

ممنونم عزیزم. البته شعر که نیست ولی به هر حال بعضی وقتها ادم دلش می خواد شده الکی بقلمه.بعضی وقتها از این که فقط انگلیسی می خونم خسته میشم.دلم برای فارسی خوندن و نوشتن تنگ میشه

مهسا جمعه 23 آذر 1397 ساعت 20:56

ای وای ای وای
چیزی که برای ما کودکان جنگ همیشه امتداد داره، خود جنگه.
فرزانه جان بسیار زیبا جای بمب نشسته بودی و از زبانش سخن می گفتی
البته امیدوارم برداشت من درست بوده باشه.

مرسی از نظرت مهسای عزیز
هم این یکی هم اون یکی.
نثر وسط یه انبوه از نظریات فمینستی ناگهان تراوش فرمود. راستش ویرایش هم نشد همونطور گذاشتم تا به سرنوشت بقیه مبتلا نشه. مرسی از پیشنهادات قشنگت . حتما خواستم بازنویسی کنم مد نظرمی گیرمش.
ولی راستش فضای جنگی توی ذهنم نبود. چند وقت پیش توی هواپیما روی ابرها بودیم همه جا روشن و زیبا بود و جی پی اس می گفت الان در فراز فلان شهر هستیم شهر دیده نمی شد اما ما در حال از گذر اسمانی بودیم که ادم هاش زندگی روزمره رو داشتن. اون موقع به مرگ و رها شدن روح فکر می کردم که اگه واقعا قرار باشه به اسمان بره حتما جایی درست بالای انبوه ابرها به دیدار خورشید می رسه. اصطلاح سایه هم دقیقا برگرفته ازارتباط مستقیم سایه با روح در ضمیر ناخودآگاهه.
بازم ممنونم از نظراتت

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد