انارستان

شروع که می شوی پایان را باور نکن

انارستان

شروع که می شوی پایان را باور نکن

مثبت کرونا

خب به سلامتی . امشب اخبار اعلام کرد : اولین مورد کرونا در نروژ ثبت شد. البته فعلا در شمال نروژ هست. نمی دونم توی  اون سرما تاکسی گیرش میاد بیاد تا مرکز یا اینکه ما باید بریم خدمتش آیا؟

امروز صبح بقچه ام رو انداخته بودم روی کولم برم کلاس ، توی مترو ، عدل یارو جلوی من زارپ  ولو شد زمین. هیچی دیگه جونم بگه ، کسی تکون نمی خورد همه منجمد شده بودیم.حتی راننده ترن هم  که احتمالا داخل واگن رو با دوربین می دید وایستاد و اومد ببینه چی شده که یکهو یارو سر و مر گنده بلند شد ،هلک هلک رفت بیرون قطار . دوست دخترشم که ظاهرا نروژی نبود به انگلیسی  هی می گفت این صرع داره این صرع داره. راننده می گفت باید زنگ بزنی آمبولانس اینطوری نمیشه بری. ولی یارو محل نذاشت و رفت . راننده عصبانی شده بود که باید زنگ بزنیم پلیس  . فکرکنم بهشون اعتماد نداشت که خودشون زنگ بزنن .هیچی دیگه یه ترس شریفی امروز توی چشمهای هممون موج می زد بیا و ببین.  دقت کردم دیدم هیچ کس اونجایی که یارو افتاده بود نمیره وایسته . یعنی یک حلقه یک متری دورش خالی بود اونم توی اوج شلوغی مترو ساعت هشت صبح :)

خداییش سوسول بازی هم حدی داره. پاشید عزیزان مو طلایی ساکهاتون رو ببنید یه سر برید شمال برای اسکی  ، الان می دونید چه صفایی داره اسکی با طعم کرونا!  بذارید دشمنان فکشون بیافته پایین  . اینطوری عادی سازی کنید و یه مشت محکم هم بکوبید به دهان ترامپ که می خواد نروژ رو به تعطیلی بکشونه.کلا سعی کنید به روال عادی برگردید ، ما براتون پشگل ماچه الاغ دود می کنیم کرونا نمی گیرید. اگه خیلی می خواید مطمئن بشید تا دم ضریح که برید حله. قرنطینه هم از مد افتاده، اوه صد سال پیش قرنطینه می کردند، عقب مونده ها. ما مدرن ما پیشرفته . این کارها چیه آخه.

اینا رو یک مغز فندقی داره به نروژی ها توصیه می کنه امیدوارم بچه های حرف گوش کنی باشند ، نسلشون ور بیافته . کشورشون که خالی شد ما ایرانیها همه با هم اشغالش کنیم و شعبه دوم قم طب الاسلامی  ایت الله تبریزیان  اینجا تاسیس کنیم.

خزعبلات حاصل ترس صبحگاهی و خبر شبانگاهیه ، جدی نگیرید!!!


نظرات 3 + ارسال نظر
مهسا یکشنبه 18 اسفند 1398 ساعت 15:50

در مورد راهپیمایی روز زن، آیا دستاوردی هم داره؟
یعنی امیدی به بهبود وضعیت زنان هست؟

به نظر من اینجا داستان جدی هست. درسته به طور مشخص شما نمی تونی بگی دستاورد مستقیم راهپیمایی چی هست اما اکثر این زنهایی که شرکت می کنند در گروه های مختلفی عضو هستند که معمولا غیر دولتی هست. و این همون چیزی هست که نشان می ده. جامعه مدنی مطالباتش رو به شکل ساختاری و از لایه های زیرین به بالا داره پیگیری می کنه. 8 مارس یک روز نمادین هست درست مثل 11 می ولی به نظر من تولد ایده های جدید توی این یادمان ها بسیار ارزشمنده. مثلا سال گذشته دختر دبیرستانی مقاله ای خوند در مورد آزار جنسی کلامی. اینکه جامعه از واژگان جنسی متعددی برای تحقیر زنان استفاده می کنه. تا مدت ها این موضوع که یکی از مسایل جدی فرهنگی هست مورد بحث بود و خب قطعا دولت ها نمی تونند براش کاری بکنند ولی همین سخنرانی باعث شد خیلی از افرادبه واژه هایی که استفاده می کنند دقت کنند. در واقع غیر مستقیم و بدون اجبار فرهنگ خودش رو بازسازی می کنه و به نظر من این دستاوردش خیلی مهم تر از وضع قوانین به نفع زنان هست

مهسا جمعه 9 اسفند 1398 ساعت 08:09

خدا مادر عزیزت رو رحمت کنه فرزانه جان.
من باب لوازم شوینده و ضد عفونی خبر موثق دارم که گلرنگ و اوه تولید کردن با برچسب غیر قابل فروش و قراره از طریق وزارت بهداشت مستقیم به دست مردم برسه.
کارخانه جات آرایشی دیگه هم تولید کردن قراره با قیمت قبل توزیع کنند.
مردم ما خیلی بیرحم شدن متاسفانه و من خیلی نگران اقشاری هستم که از نون خوردن افتادن. مثل مشاغل روز مزد.

خدا رفتگان شما رو هم بیامرزه مهسا جان
خدا رو شکر که خبر موثق داریم. امیدوارم که زودتر توزیع کنند چون واقعا داستان داره از شکل نرمال خارج میشه
ما هم به این نتیجه رسیدم مواد غذایی خشک و بسته بندی شده و مقداری شوینده بخریم بین افراد نیازمندی که می شناسیم توزیع کنیم. منم دقیقا مثل تو نگران افراد کم درامدم. در مواجهه با این بیماری ها ، همیشه قشر ضعیف هم اسیب پذیرتر هست هم اینکه توان درمان کردن ندارن . خدا رحم کنه به همه

مهسا پنج‌شنبه 8 اسفند 1398 ساعت 18:42

اول اینکه خدا رو شاکرم که هنوز ویروسهای ارتباطات مجازی قادر به دسترسی به کاربر نیستند، فلذا هنوز میشه تو مجازی راحت چرخید.
دوم اینکه عرض تبریک دارم کلا الان مد، کرونا است و نباید عقب می موندید. فقط بگم که ویروس کرونا سرما دوست هست فلذا خیلی مواظب باشید چون ماندگاریش در سرما طولانی تره
دیگه اینکه مواظب خودتون باشین. چون امکانات ایران رو هر جایی نداره
امروز یک کامیون گرفتن فک می کنی در حال قاچاق چی؟ تریاک؟ طلا؟ عتیقه؟
نه ... داشته زنجبیل قاچاق می کرده
مواظب خودتون باشین

واقعا خجالت آوره. یعنی ما به هم رحم نمی کنیم.
خانواده ما تصمیم گرفته برای سالگرد مادرم به جای مراسم گرفتن ماسک و لوازم بهداشتی بخره و بین مردم توزیع کنه. وحشتناک ماجرا اینه که می گن قطحی اومده ایران ماسک و مایع ضد عفونی شده نایاب . برای مصرف روزمره هم کمه چه برسه که بخوایم همچین کاری بکنیم. یعنی واقعا چرا اخه با ملت این کار رو می کنند؟ از ماست که بر ماست . سیاستمدارانمون دقیقا مشت نمونه خروار هستند. همینه که حال اعتراض نداریم چون می دونیم خودمون هم بودیم همان می کردیم که اینا می کنند

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد